Sunday 22 September 2013

Brown Soap Tanamera

Assalamualaikum..

7pm. Konon nk mandi, tp waiting for kawan nk dtg bilik, so update lah satu dua post dulu. Hari ni nk share psl Brown Soap Tanamera. Lately ni, bila masuk 8 months pregnancy, badan aku mula jadi alahan. Jadi miang2 di blkg badan. Bila search kt google, org ckp miang badan ni salah satu tanda org nk hantar "something" atau istilah mudah, "pukau". Tp aku bukanlah gatal satu badan, gatal di belakang badan saja..
Cuba utk review cerita2 and pengalaman2 dari other bloggers, rupenye its a normal things utk sesetengah org mengandung termasuklah aku. 

Terjumpa satu blog ni, dye cadangkan pakai sabun Brown Soap Tanamera, mmg elok utk kulit sensitif. Its a herbal soap, cost RM15 only. Tp masalahnye ssh nk jmpa org yg jual loose items of Tanamera ni. Mostly it comes with one set which cost RM360 if im not mistaken for 11 product items. Since aku mcm berminat nk cuba, aku pon google and google, search and search, again and again, kemudian jumpala satu FB page ni yg jual Tanamera product, tp loose item. Nk beli set pon boleh. Aku beli kt sini, Tanamera Sri Ati.


Total RM36 include postage RM6. Alang2 terus beli 2 kot2 boleh guna waktu pantang nanti. Sgt konsisten. Harini bayar, terus dye pos, and esk dah smpai. Hihihi. Ptg tu dh boleh start guna. Function sabun ni biasalah, sabun herba.. utk hilangkan sel kulit2 mati, and utk hilangkan hitam2 di celah badan.. Buat masa ni baru 3X aku guna, jadi x dpt feedback lg tentang hitam2 tu. Tp apa yg aku boleh share, sehari je pakai, terus hilang semua miang2 badan. Sgt mujarab! 


Inilah sabunnye.. Warna brown, and bau yg sgt busuk! Bila bau je, dh tau itu bau herba.. and sgt sesuai utk org dlm pantang dgn bau2 cenggini. Aku potong 3 sabun ni memandangkan sizenye yg tebal. Boleh jimatkan penggunaan., Lgpon dye susah jgk utk larut.. Tekstur bila guna sabun ni, berbijik2 mcm scrub badan.. kdg2 rasa sakit jgk.. Tp cuba jgk sental2 mana yg berdaki tu nk cantik punye pasal. Hihihi. Smpai lenguh2 satu badan duk sental kulit mati. Baunye toksah ckpla.. semerbak bau herba smpi kdg2 aku pon x tahan.. Bila dh hilang miang badan, aku dh minimumkan penggunaan. Pagi2 aku mandi guna shower gel biase, memandangkan kalut nk g class, kalau pki sabun ni lambat jd mandinye sbb kene tunduk2 nk sental celah2 kaki dgn keadaan perot yg memboyot. Hihi. Mandi ptg baru aku guna sabun herba. Buat masa ni apa aku boleh ckp, mmg beza pakai sabun ni ngn sabun biase. Kulit jadi lembuttttt and halusss sgt bila dipegang., Rasa mcm lembut sgt2. Bila try pki shower gel, lembut, tp x selembut bila pakai sabun herba ni. Jadi skrg aku dh mula jatuh hati ngn produk Tanamera. Mgkin dekat2 nk bersalin nanti nk beli items yg lain pulak. Hopefully xdela hangat2 tahi ayam tentang penjagaan luaran ni. Huuu