Thursday 11 October 2012

DIY Frame Vector

12:36 am

Dari pukul 9.30 td lg duduk dpn ladtop, design bende alah ni. Hehe. Msti kau x tau kan ape tu Frame Vector? Actually idea ni dtg semalam, time buat blog. Kononya nk letak lace cantik2 la kat laman blog ni, unfortunately, saya bukanlah kreatif sgt nk design semua tu. So aku pun cuba2 copy dari Mr. Google, and try edit. Agak comot, tp takpe, aku suka. =)

So malam ni dikala malam minggu ni, aku tryla search design2 frame ala2 vintage gitu, sbb sejak tgk design lace kahwin Awal & Scha, aku jadi minat pulak. Ni antara design yg aku berkenan.





Haa ketiga-tiga design ni antara yg aku rasa berkenan di mata aku. All of them sume dari google. Without any edit or ape. So tgk aku transform kan all frame ni ye :

First Transform 




Haa ini cubaan pertama. Agak kurang menjadi dan comot. Ini aku edit guna paint editor kat ladtop and picasa. Adobe Photoshop ade, tp 'terlebih' expert nk guna. Huehuehue. Utk background nya, aku guna Paint editor by brush. Kmudian tulisan SA tu by picasa. Warna pun nampak kurenggg. Tak ceria kann? Hehe. Ok itu cubaan pertama.

Cubaan Kedua


Haa! Cubaan kedua ni agak kemas sket. Tangan dah x terketar2 dah. Hehe. Masalah bila guna Paint Editor ni, bila kite drop colour background, the problem is, warnanya x rata. Nampak lubang2 putih mcm gmbr kat atas sana. So yg cubaan kedua ni, aku cuba tutup semua lubang2 tu. It took 1 hour utk siapkan satu frame ni  okay! Sgt memerlukan kesabaran yang tinggi. Hehe

Ini pulak cubaan ketiga..


Yg ni pulak nk ckp menjadi sgt tu xdela jgk sbb ade belok2 sket aku color. But still nice aku rasa. Hehe. Yg lain asyik guna color hijau + pink je. So yg ni aku guna color utk majlis bertandang pulak, Baby Blue + Kuning. Ceria kann? Ngeee~

Tp bila dh siap semua ni, and then, msti kau fikir kan? Dahtu nk buat apa semua frame ni? Aku pon terfikir jgk, so jadilah ideanya mcmni..

................................................................
.............................................
...........................................
....................................
.........................
................
........
....

Tadaaaaaaa!!~~




Haa yg pic hijau kat atas ni, boleh letak lidi, and cucuk dlm gubahan bunga, kemudian letak atas meja VVIP nanti. Hehe. Kmudian pic kedua pulak, utk lekatkan pada balang2 or candy buffer jars.. Kmudian lilit dgn ribbon polkadot Baby Blue. Waaaa! Dah bleh bayang dahh.. Hehe. 

So lepasni tugas aku, sediakan duit byk2 sbb going to print all these frame. Kmudian lepas print, gunting. And then tampal pada kertas hitam or putih keras. So menampakkan lg kecantikan dan kecomelannye. Hehehe. 

Siaaappppp!~